DREWNIANA PISZCZAŁKA CZY INSTRUMENT KRÓLEWSKI?

Ewa Gubiec

Autorem wpisu jest

Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie fletu traverso dr hab. Magdaleny Pilch. W trakcie studiów rozpoczęła także naukę gry na fletach podłużnych u Marka Nahajowskiego. Jako stypendystka programu Erasmus+ studiowała w Koninklijk Conservatorium Brussel w klasie fletu traverso Franka Theunsa (flet barokowy) i Anne Pustlauk (flety klapowe), jednocześnie ucząc się tam gry na fletach podłużnych u Barta Coena. Obecnie kontynuuje edukację w klasie Franka Theunsa. Koncertuje w Polsce i Belgii, zarówno kameralnie, jak i w projektach orkiestrowych. Występowała m.in. pod kierunkiem Benjamina Bayla, Andrzeja Kosendiaka (50. i 51. Festiwal Wratislavia Cantans), Stefana Plewniaka (Il Giardino d’Amore). Członek i współzałożycielka zespołu Cordatus, z którym w 2015 roku zdobyła I nagrodę oraz dwie nagrody specjalne na Forum Kameralnym Muzyki Dawnej w Poznaniu oraz zespołu Altberg Ensemble, nagrodzonego Armatką Kultury 2017. Poza tym absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (2013).